5 Kasım 2011 Cumartesi

buda benim boyozum:)






bende boyoz diye kayıtlı ama gerçek boyozdan farklı bir tarif ama tadı onu aratmaz emin olun .:) hala zaman var uykusu kaçanlar ve değişik bir tarif arayanlar için altarnetif olur belki :) bayram kahvaltılarında yada ikramlık olarak doyurucu kıyır kıyır bir lezzet daha şimdi fırından çıkardım hemen paylaşmak istedim sizlerle canım arkadaşlarım..zaten fotoğraf makinesi mutfakta duruyor bigün başına bi iş gelicek ama :)))))))
malzemeler:
2 su bardağı ılık süt
2 su bardağı sıvıyağ
2 adet yumurta
1 paket yaş maya
2 yemek kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı sirke
2 yemek kaşığı yoğurt
250 gr buğday nişastası hamuru açmak için
150 gr eritilmiş tereyağı ve biraz sıvı yağ içini yağlamak için
yapılışı:bütün malzemelri karıştırp yumuşak bir hamur yoğuruyoruz.mayalanmasını beklemeden hemen baklava yapar gibi bezlere ayırıp nişasta havuzumuza atıyoruz:)nişasta ile 3 lü bezlere halinde açıp ortasına bir yemek kaşığı yağ sürüp önce ikiye sonra da kenarlarını da ikiye katlayarak kat yeri alta gelicek şekilde az yağlanmış tepsiye diziyoruz fırını yakmadan tepsi mayası gelsin diye kapağını kapatıp 1 yada iki saat sonra 150 c de pişiriyoruz ..ve kapanışı baklava ile yapıyoruz :D:D allah hepimize ağız tadıyla geçirebileceğimiz hayırlı bayramlar nasip etsin :)

not: bu ölçülerden iki tepsi oluyor.margarinlede yapılabilir.peynirli kıymalı içten denemiştim sıcak yendiğinde çok güzel oluyor,3 yada dörtlü yaptığımız bezeler ceviz kadar ve üst üste koyup tabak kadar açacağız.hamurun mayalanması beklemeden açmak gerekiyor.üzeri için bir tane yumurta bunları yazmayı unutmuşum :)

55 yorum:

  1. mavisosfram sen o cimcimeyi en başa koymuşsun inan boyozun ikinci planda kalmış:))) maşallah yaa o nasıl bir güzelliktir... şirinlik abidesi resmen:) Allah (c.c.) nazarlardan korusun... hep güler yüzlü canım benim...
    boyozun da çok leziz gözüküyor... bayramda sana mı gelsek:) sen kim bilir daha neler neler yaparsın...
    ellerine sağlık canım...
    hayırlı bayramlar dilerim...
    öptüm en kocamanından:)

    YanıtlaSil
  2. öncelikle ilk resimdeki sevimli bıdık varya onu mıncıklamak istiyorummmmmmmmmmmmmmmmm. nasıl sevimli duruyo yaaa. maşallah barekallah.
    eveet gelelim boyoza:D boyoz boyoz diyon bende sütlü bişey bekliyodum :D niye öyle bi çağrışım yaptıysa bana artık :D gece gece başıma iş aştın :D boyoz yapcam iyi mi :D karnımda bir aç ki sorma sabahtan beri ugraşmaktan hep ayak üstü bişeyler attım agzıma toplasan çeyrek ekmek yemedim yahu :)) çenem düştü işte aç olunca o çaylı tepsiyi yürütmek istiyorum :D eline sağlık bebişim ;) mutlu bayramlaaar.

    YanıtlaSil
  3. Eğer sen bunu yediysen karşıma çıkma Mavii; bu kadar diyorum !!!! :))

    YanıtlaSil
  4. Mavii'boyozlar çok leziz görünüyor. kızında çok tatlı.afiyet olsun iyi bayramlar..

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,
    Böyle enfes bir tatla karşılanmak ne hoş.Şahane görünüyor,ellerinize sağlık.Beceriklisiniz belli.
    Takipteyim o halde :)

    YanıtlaSil
  6. hımmm nefis görünüyorlar.ellerine sağlık canım.tarifi kısa zamanda deneyeceğim.ama en tatlı görüntü bıcırığa ait.yerim ben onu.ne kadar tatlı bişey.ailece hepinizin bayramını kutlarım.sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. inan ağzım sulandı, kat kat olmuş, ellerine emeklerine sağlık mavim, Melisamı çok öpüyorum, ne güzel gülmüş öyle.

    YanıtlaSil
  8. wow harika ellerine saglik... bu arada cimcimede cok tatliymis :)
    bayraminida kutluyorummm

    YanıtlaSil
  9. okuyancım cnm bnm ilk yorum senden sen yazmazsan bir gün bana kahrımdan ölürüm heralde:D cnm bnm ilk resim olarak sadece hamurların görünmesini istemedim kumanda panelinde melisayada poz ver dedin mi tuaf tuaf herketler yapıyo :d en iyis buydu:D gel cnm keşke gelsen ama elim ayagıma dolanır:D başka birşey yapamdım :D malzemeler eksik kaldı yarına artık cnm bnm seni çok öpüyorum:D

    YanıtlaSil
  10. favorim kim kimin başına iş açtı acaba:D:D hep senin yüzünden sen sütlü tatlı yapıcagın için sana öyle tatlım şimdi ben sana boyoz yap deim ya boyoz yazıp arattım hep gerçek boyozlar çıktı e sana benimkini nasıl anlatayım uzun iş:D:D:D en iysi yapimde hemen koyim yapsın dedim yaparsın bilrim:D:D:D çok öpttt bayankuşum:D

    YanıtlaSil
  11. güneşimm yermiyim hiç hepisini paket yaptım yarın elinde olur:D:D:D

    YanıtlaSil
  12. hülya ablacım bende şimdi blogu açtımya panelde tatlın görünüyordu hemen yemeye gelicem :D:Dteşekkür ederim:)=

    YanıtlaSil
  13. sevgili yaruze bloguma hoşgeldiniz sizi görmek ve güzel yorumunuz okumak bana çok iyi geldi :)
    teşekkür ederim sık sık görüşmek üzere bende mutlu bayramlar dilerim sevgiler

    YanıtlaSil
  14. alanaycım cnm bnm ya deniycek olmana çok sevindim en azından beni anarsın yaparken:) sanada ailenle mutlu bayramlar dilerim cnm teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  15. noblesemmm canım ablammm ne yaparsak meloşla yapmak zorundayım memnunmuyum hayır :D günde kaç tane üst degişiyor bu yüzden bi damla su degse ıslandı diyor bunlları yaparken düşün bide:) bayramını en içten dilekreimle kutlarım ablacım öpüyorum:)

    YanıtlaSil
  16. gülsüm hanım hoşgeldiniz çok teşekkür ederim :) sizede iyi bayramlar olsun:)

    YanıtlaSil
  17. Mavii nefis görünüyorr :) kızım ellerine saglık valla, birde ben boyoz ilk kez duydum inan, şimdi google'dan bir bakıcam :)

    Melisa'ma bir nazar boncugu tak tmm :) öpüyorum çok ikisinide, mutlu bayramlar canım..

    YanıtlaSil
  18. ellerine sağllık canım benim ama boyozlar kenarda dursun ben şu fıstığı yiyeceğim MAŞALLAH Allah bağışlasın. öpüyorum

    YanıtlaSil
  19. aslım bende izmirde tanıştım kendisiyle :D:D orda çok meşhur onsuz olamzmış ama bunun onla alaksı yok::D çok saol cnmmmmmmmmmmmmmmm bizde çok öpt hepinizi:D

    YanıtlaSil
  20. halimecimm çok saol cnm bnm hangisni istersen onu ye iyi bayramlar cnm:)

    YanıtlaSil
  21. hiii aman Allah (c.c.) korusun... şaka bile olsa deme öyle şeyler bir daha...
    cimcimenin her hali güzeldir... poz vermesine gerek yok ki onun:))))
    yok yok ben bu şehirden gitmeden inşallah sana bir gün gelmek istiyorum... yoksa içim rahat etmeyecek:)))
    öptüm en kocamanından:)

    YanıtlaSil
  22. yok cnm öyle demek istemedim yani bu şekilde pozlar veriyo ya elerini beline koyoyo yada bonynu büküyo ya cnm ben karanlıkta ancak bu kadar yazıyorum bide uykum geldi seni çok seviyorum misafir ol gel bana ne istersen yaparım sana ve sen herşeyin en iyise layıksın ve istanbuldaan biyere gitmiyceksin gör bak öptttttttttttttttttttttt:D

    YanıtlaSil
  23. kahrımdan ölürüm heralde:D demişsin ya ona Allah (c.c.) korusun dedim canım benim...
    hem cimcime boynunu da bükse, elini beline de koysa isterse amuda da kalksa o her haliyle şirine:)))
    ben de seni çok seviyorum canım benim...
    maalesef gideceğizzz:)

    YanıtlaSil
  24. Hayırlı sağlıklı bayramlar

    YanıtlaSil
  25. allahım ya çok tatlı maşallah pekte becerikli:)) boyozu da denicem bi ara:))

    YanıtlaSil
  26. Ben dün gece uyumadan yaptım, bugün kahvaktıyı bunla kurtardır :D herkes begendi hazır gibi olmuş falan filan tarif istediler. :P ayoll şımardım. resmini çekmeyi unuttum ama yaa :(( neyse bi dahaki sefere. tekrar teşekkür ederim canım mavişim.

    YanıtlaSil
  27. hmm ilk defa duyuyorum böyle bsyi :)
    iyi bayramlar diliyorum saygilarimla Hatice

    YanıtlaSil
  28. Ben var ya bu fotoğrafları ilk dün gece gördüm ve o saatte olsa hemen yerdim hatta anneme dedim ki evi yakın olsa atlar giderim o derece. Dünden beri de bu güzellik gözlerimin önünde. Sıcak sıcak ta ne güzeldir kimbilir tadı.
    Senin cimcimen ne şeker ya, senin gibi de annesi olduğu için çok şanslı. Bu arada aklıma koydum, bunlardan ben de yapacağım. İçinde peynir var değil mi? Ellerine sağlık canım, ben 2. gece yine rüyamda senin boyozları göreceğim maaaaaaalesef :(

    YanıtlaSil
  29. ailenle birlikte sağlıkla nice mutlu bayramlara canım..MaaşAllah prensesin çok tatlı..yeni yaşıda kutlu olsun bahtı açık olsun canım..

    YanıtlaSil
  30. okuyancım kesinleşti mi? biara konuşalım cnm

    YanıtlaSil
  31. kendimce size de teşkkürler:)

    YanıtlaSil
  32. belindam sana çekmiş aynı sen:))))

    YanıtlaSil
  33. favorim oh be rahatldım :) nasıl


    utursun allah seni:)
    ama yapmana çok sevindim aferin abla sözü dinle böyle:P cep telefonuma attığın msjları sabah gördün inan:( ama neyseki halltmişisn:)

    YanıtlaSil
  34. mavilimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm çok teşekkür ederim sanada cnm bnm:)

    YanıtlaSil
  35. sevdamm varya aslında öğrenelim diye koyuyoruz ama nesif işte o anda olmadığı için canımız çekiyo ayy umarım hamileler bakmaz ya :)) keşke yakın olsak denemek tepsi senin:))))))))))
    ama yap bak favorim yapmış yaptıkça beni anarsınız fenamı:) çok saol cnm bnm:)

    YanıtlaSil
  36. marifetannem çok ama çok teşekkür ederim yaşınıda kutlamışsın umarım herkesin bayramı güzel geçer :) sevgiler

    YanıtlaSil
  37. ellerine sağlık boyoz harika ,boyozun başındaki fıstık dahada harika:)
    sevgiler iyi bayramlar

    YanıtlaSil
  38. Mavii' m ya sen ne marifetli bir Mavisin böyle. Nefis görünüyor, bana da göndersene 2 tane :) Ayrıca kızına da maşallah ne tatlı bakmış öyle. Öp benim için yanaklarından. İyi bayramlar :))

    YanıtlaSil
  39. mavim bayramın mübarek olsun canım benim öpüyorum o becerikli ellerini senin ve kızının:)
    ben acamamki yani yuvarlak olmaz :)açılan şekil önemli değilse ne ala:)
    çk öpüyorum seni benim içten candan arkadaşım:)

    YanıtlaSil
  40. Uzun işmiş, ama yardımsı büyük, kolaylamıştır küçük hanım.

    YanıtlaSil
  41. ellerinize saglık ama ben ılk resmdekı kıza daha cok bayıldımm:D

    YanıtlaSil
  42. maviimm canım arkadaşım kusuruma bakma olur mu yazamadım bi türlü ..kızın çok tatlı maşallah Allah esirgesin canım ..geçmiş bayramında kutlu olsun..ah o boyoz ne güzel görünüyo yaa bide açım ki sorma :) off hala kızıyorum kendimee ..neyse canım ellerine sağlık mutluluğun sağlığın hiç bozulmasın..

    YanıtlaSil
  43. uyşş çok cici bu kız yaa maşallah sübhanallah cimcimeye:)) ellerine sağlık valla döktürmüşsün yine:))

    YanıtlaSil
  44. bu kız aynı ben ya nedesem nasıl övsem bilemedim:)) biliyomusun mavim gelinler kaynanalarının toprağından yaratılırmış:)))))))9

    YanıtlaSil
  45. Ayağımın tozuyla yorum yapayım:)) boyoz ilk defa duyuyorum ama nefis görünüyolar zaten bir hafta olmuş yemiş bitirmişsinizdir,bize kalmamış afiyet olsun:))Bu kadar becerikli bir kızın olduğunu bilmiyordum,çok şeker:)) alt fotoğraftaki tatlı gibi görünüyor yanılıyormuyum?

    YanıtlaSil
  46. allah bağışlasın kızını,ellerine sağılık ,not defterime yazdım boyozu,bir gün yapacam .

    YanıtlaSil
  47. hepinize güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim cnm arkadaşlarım yeni gelen misafirlerime hoşgeldiniz diyorum bu arada:) umarım herkes güzel bir bayram geçirmiştir o nedenle bende uzak kaldım blogumdan ancak cevap yazabiidim özürlerimle hepinize kocaman sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  48. ya canımı istettin,zaten bir gram veremedim,şimdi kalkıp şu tarifi yapayımda kilo alayım değil mi,pışık,sen onları o tatlı kızına ve oğluna yedir,ama sen de çok yeme,öpüldün.

    YanıtlaSil
  49. fimommm ya zaten aldım başımı gidiyorum ama inan bi tane yedim ben yesemde şimanım yemsemde:(((((

    YanıtlaSil
  50. Ayyy ben ben boyozu değil bu şirineyi yerim maşallah..
    Bu ne güzellik..
    Rabbim nazarlardan korusun..
    Ellerine sağlık canım
    Ne güzel kabarmışlar.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  51. çok teşekkür ederim hayat cafe hoşgeldiniz mutlu ettiniz beni benede de şirinenede sevgiler:D

    YanıtlaSil
  52. ellerine saglik cok lezetli görünüyor valla canim cekti simdi :)

    http://guzelgulozyigit.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  53. teşekkürler güzelim bloguma hoşgeldn:)

    YanıtlaSil
  54. Ben boyoz moyoz istemem, o çıtırcık kızı isterim. onu yiceeem :D

    YanıtlaSil
  55. Yesinler onu:))Çocuklar hamurla oynamayı ne çok seviyorlar:))Bugünlerde bir iki kilo vermek için kolları sıvadım ama olsa kaçmazdı valla:))
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...