1 Mart 2013 Cuma

Geldim gidiyorum:)

örgü bebek
şeker hamurlu kurabiye:)

değişik tarifler


yöresel lezzet


helva tarifi


dekorasyon


İlk defa bebeğe benzeyen amigurumi bebek ördüm tuaf bir cümle farkındayım ama benim gibi bişeyin hemen bitmesini isteyen birinin tastamam bir şey yapması nadir görülür:)) Bebeğin yanına kurabiyede yapıp yeni doğan bir bebeğe hediye ettim.
Beni bilen arkadaşlarım konudan konuya atladığımıda bilirler :)) Kızımı okula götürken orada bir lavaşcı var niye var neden var kilo alacağız değil mi  ama:)) neyse efendim tavada böreğini yetmedi sabahları tostunu yapan ben birde bişey icat ettim hep tarif mi alacağız değil mi ya bu sefer uydurdum bunu ama yabana atılcak bişey olmadı sizlere sunmak istedim kısaca yazayım genelde tarif bölümleri sonra yapıcaz diye okunmaz ama konu içinde olursa aklınızda kalır:))) İkİ adet lavaşı ikiye kesip içine hazırladığınız kıymalı domatesli harcı koyup üst üste koyun sonra rulo yapıp yumurtaya sonra galeta ununda kızartın bu kadar:)) Ben yanına kuru biber kızartıp pudra şekerli helva yaptım. Nasıl mı? Kurutulmuş biberleri direk yağda haşlamadan kızartın çabuk yanar hemen ters düz edin.Cips gibi şahane bir lezzet yanına yoğurt koymayı ihmal etmeyin tabi çok fena bir acı biber rast gelebilir:)) Helvada şerbetli helva tutturamayanlar için, benim gibi:) olmuyor efendim zorlamanın lüzumu yok :)) Yağsız tavada 2 sb  unu kavurup içine biraz tereyağı biraz sıvı yağ koyun cıvıklaşıncaya kadar kavurup içine 200 gr pudra şekeri koyup ateşten alın ve iyice ezerek karıştırın servis edin. Benim en bayıldığım helvadır kendisi:))
Hafta sonu eşim yalvarmalarıma dayanamayıp aldı beni ikeaya götürdü çok seviyorum orayı napiyim, hiç bişey almasakta gidelim diyorum tabi eşimde boş çıkmıyacağımızı bilerek kem küm edip götürüyor üç bey ayda bir:)) Bu sefer kızıma dolap aldık eşim sığmaz arabaya felan evde yer yok desede kızına kıyamadı:)) Hemen monte ettik. Kelebekleri iliştirdik:)  alması bi zevk yapması bi zevk çok şükür sorun çıkmadı:) Sorun çıkmadı ama aylarca beklediğimiz sünnet resimleri çıktı sonunda :)) Benim minik yavrularımla sizlere kocaman sevgiler yolluyoruz :)


48 yorum:

  1. yne dopdolu bir post olmuş zevkle okkudum mavişim::))bebiş mükemmel olmuş kurabiyelere diyecek söz yok.dolap harika mamalar enfer.mnik yakışıklı ile güzellik de kocaman olmuşlar:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benimmm sen benim yavrularımın uzaktaki teyzelerisin biliyosun degil mi:)) ya favorimde çok severdi onları bu ara göremez oldummm bende sıcacık yorumun için çok teşekkür ederim alonem öpüyorum

      Sil
  2. gayette güzel olmuş bebeğinn :)
    ellerine sağlık

    o kelebeklerde hoşş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili cicileydi hoşgeldin senin gibi kelebek sever farketmeseydi olmazdı değil mi:)) çok teşekkür ederim ziyaretin için

      Sil
  3. Mavicim bazı bloglar da amigurumi örenleri görüyorum. örmesi zor gibi hep sık iğne..senin bebek de çok güzel olmuş. pasta ve helvan güzel görünüyor ama ben biberi alayım.
    herhalde tatlı günümde değilim :)) ikea neden burada yok :( bende çok sevdim ikeayı... meloş dolabını.güle güle kullansın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ablacım pasta nerde şüpheye düşürdün beni tekara baktım pasta ekledim mi diye :))
      ablacım zor degilde uygun ip ve tığla örmek ve sürekli saymak gerek dogaçlama böyle oldu ama elimde model olmasydı bende bu kadar düzgün öremezdim.
      saol ablacım belki bi gün olur olsa çıkmazsın heralde:))

      Sil
  4. elini atmadığun bişey kalmamıştı hani kızım bunu nasıl ördün yaaaaaaaaaaaaaaaa atıcam kendimşi bi yerden:)
    onlar nasıl mamalar öyle bu arada helva benim için vazgeçişmezdir ama hiççç yapamam annem harika yapar da söylemesi ayıp:)
    kuru biber kızarmasını ciğerciler yapar acı seven biri olarak bayılırım. foo canım çekti yaaa:)
    dolabınız hayırlı olsun çok güzelmiş eeee güzel kız güzel dolap yakışşır dimi ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neden aatıyosun kendini sezom senin kzıın mı var kızın olunca insan hevesleniyor işte örmeye çalışıyor bak ben hevesle ipleri aldım en az dört bebek daha örere hepsi duruyor hevesim geçti mi ne oysa yapacagım kişilerde bbelli:))
      hiç cigerciye gitmedim ki ben bi komşumuz var denizlili ondan ögrendim yanı yedim diyim ama o biberler daha kocamandı :))
      saol canım dolap orada epey büyük görünüyordu ama içi dolunca yer bile kalmadı ama en azından boranın giysilerine yer açıldı sen bitanesin sezom hiç beni yanlız bırakmıyorsun çok teşekkür ederim ayrıca çok öptümmm

      Sil
  5. Anlatim sahane, fotograflar harika, kelebeklere bayildim.... Dolabiniz hayirli olsun, kuzunuz iyi günlerde kullansin, ikeaya ben de bayiliyorum....:) Tarifler de cok pratik ve lezzetli oldugu kesin.... Geldim ve kaciyorum...:) Sevgilerimle, Filiz Bircan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Filiz ablacım seni sayfamda görmek beni o kadar heycanlandırdı ki anlatamam. Senin kadar yetenekli bir insanın beni okuyup yorum bırakması benim için çok güzel bir duydu şekerden yaptığın eşsiz çiçekler ve ögrenmek isteyenlere kare kare anlatman sorulara cevap vermen ne biliyim hayranım sana çok teşekkür ederim

      Sil
  6. Ooooo ne kadar zengin bir sayfa olmuş .-)Gerçekten dediğin gibi lavaş her alanda kullanılacak bir yardımcı , ne güzel olmuş:-)) Ama en güzeli kuzucuklar , allah bağışlasın:-)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neşe hanım dün akşam gördüm sizi tanıştığıma çokta memnun oldum:) kuzucuklarda size sevgilerini yolluyor çok teşekkür ederiz:)

      Sil
  7. ellerin dert görmesin canım,yavruların da MAŞALLAH ,çok tatlılar ,allah mutlu ömürler versin .Küçük hanım güle,güle kullansın dolabını ve tatlı ,tatlı yesinler anne yemekleri.Bu gün tatlı düşünürdüm ,bu helva hem çok kolay gibi göründü gözüme ,inşallah ( niyete bakma ,kısmete bak)bu helvayı yaparım akşama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mazescimmmm hoşgeldin güzelim bu ne güzel yorum böle ya asıl sana maşalhh sende harika tatlar paylaşıyorsun sayfanda. Yap canım hep pratik hemde agızda dağılıyo tek kötü yanı en zararlı üç madde içermesi ama verdiği mutluluk paha biçilemez:)))

      Sil
  8. Bu sayfana 6. gelişim ve yorum bırakışım, buda olmazsa kaçıp gidicem demiştim en son ama yine dayanamadım :(
    Her şey çok güzel ama lavaş tarifini kesin denicem, çünkü çok severim lavaşın arasına bişeyler koyup yemeyi :)
    Dolaba bayıldım, Amigürumi bebeğin çok güzel olmuş elelrine sağlık.
    Beklediğin fotoğraflar gelmiş ve pozları ne kadar güzel Kuşum ya, maşallah ikisinide çok öpüyorum.
    Ya Mavikuşum gece tostlarını hatırlıyormusun? birden aklıma geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hatirlamam mi minigim hey gidi gunlar:)geldigini gordum aslim ama isten baktigini dusundum seslu cagri yapsaydin he he:)(

      Sil
  9. nereden başlasam bilemedim canım minikler çok tatlı çıkmış yüzleri hep gülsün inş. bebekte şahane olmuş,helvayı, biberi deniyecem kurabiyede ustalaştın zaten onuda deneyim bari:) dolabını güle güle kullansın yavrum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iki fistik altlata:)))dene yavrum sonrda al kilolari otur:))))kurabiye deneme ben yolliycam canlarima elbet bi gun :))

      Sil
  10. bebislerinize allah uzun ömürler versin acilarini göstermesin lavasli börek güzel fikir ama hangi lavas tam anlamadim pismis olanmi yoksa cigolanmi su on tane bi arada oluyor merak ettim simdi hayirli geceler selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin cnm cumlemixinkini pismis olan ama digeri ilede olur

      Sil
  11. MAVIIIII
    ozlemisim blogunda gezinmeyi:)))))
    hersey cok guzell
    ama evett bebislerin cok ozel vede guzellll
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ablacım özledikçe gel sayfam sana her zaman açık:))

      Sil
  12. Ne guzel seyler bunlar boyle o bebek hele:) birde ustune guzelmi guzel bir tarif.,..tatli cocuklarin resimleri:)) sevgiler canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bebek bir bebege hediye gitti ablacım umarım ona şanş getirir çok teşekkür ederim:)

      Sil
  13. canım harikasın bayılırım ben lavaşlı tariflere :)
    bana annecimi hatırlattın,o kuru biber kızartmasını çok yapar çıtır çıtır bnefis bir lezzet,özellikle patates biber köfte kızarttıkmı yanında illa ondanda yapar ayy canım istedi yaw :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende geçen öle yaptım sonrada öldüm midemin agrısından canım hani sen benim eski kayıtlarımı geziyorsun ya dün gece okudum birini hani o peçete vardıya ay ne komik blogerim ben güldüm yazdıklarıma saolasın canımcım

      Sil
  14. canım,helvayı yaptım,bayıldım,bunu birileri görse kesin yasaklar ,süper lezzetli,bitikten sonra aklıma geldi,bunları yuvarlayıpta çikolataya bandırsan çok güzel çikolata bonbon olur,yine tarif için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim cnm bnm ayda bir kere yapmalı çok degil:))

      Sil
  15. O lavaşlı tarif inanılmazdı. Yani herhalde doymadan devamlı yiyebilirim. :)) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ilhan bey çok teşekkür ederim güzel yorumuzun için :)

      Sil
  16. merhabalar,her eve lazım bir blog bu!!!!çok sevdim ...hemen takibe aldım:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. trendcim hoşgeldinn hani nerdesin göremedim ben seni:(

      Sil
  17. Çok güzel bir blogun var gerçekten bunlarda çok güzel her ne kadar benim için tehlikeli olsada bu güzel yiyecekler.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nasıl mutlu oldum canım blogumun begenilmesi dile getirilmesi çok hoşuma gitti nadir duyuyorum bunu :) aslında bu dönemde yemekle alalkı şeyleri görmezden gelmek canım ama çiz kek fazla kilo aldırmaz kendini ödülllendirmek için yap ve ye tekrar çok teşekkür ederim:)

      Sil
  18. mavim bebek süper olmuş valla ağzım açık bakakaldım, yemeklerini hep uzun uzun incelerdim es geçip, amigurumiye odaklandım, sen bu işe devam et, sakın bırakma, süper olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
      sen nerelerdesinnnnn blog şifreni unuttun sanmıştımmm çok özlemişim seni ablacım pek rehabet olamdı çevremde yapar satarım dedim ama

      Sil
  19. Her şey çok güzel görünüyor. Kızına aldığın dolabı çok beğendim. Güle güle kullansın. Bir an acaba dolabı boyadın mı diye düşündüm. Marifetli hanımsın vesselam.
    Selda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selda cım hoşgeldinn çok teşekkür ederim canım blogun yok mu sadece ismini görebiliyorum:(
      sanki seni tanıyomuşum gibi geldi yada sen beni tanıyomusun :)
      dolabı boyadın diyince öyle bir his uyandı:)) dolabı pembe olsaydı kızım daha çok severdi bizim bütçe buna yetti saoalsın canım

      Sil
  20. bütün tariflerin birbirinden güzel kuzucum...
    dolbaı da iyi günlerde kullansın kuzucuk..
    amigurumi bebiş de çok şeker..ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ablacim hosgeldin ne guzel seni gormek ama ben senin bebeklerini daha cok seviyorum;)

      Sil
  21. Ellerine saglik cnm supersin sen:)

    YanıtlaSil
  22. guzel perim hosgeldin cok tesekkurler;)

    YanıtlaSil
  23. Merhaba blognuzu çok beğendim ve hemen izlemeye aldım.Ördüğünüz bebek ve yaptıklarınız çok hoş,anca becerikli bir bayanın yapacağı şeyler.Ellerinize sağlık.Bende bloguma bekliyoru mumarım bize katılırsınız.sevgiler:))

    YanıtlaSil
  24. Hatice hanım hoşgeldiniz öncelikle :) katılmaz mıyım hiç? güzel sözlerinizle öyle mutlu oldum ki bian için bişey sanıcam şimdi kendimi:) çok teşekkür ediyorum birazdan sizdeyim:)

    YanıtlaSil
  25. Oldukça başarılı amigurumi kızımız:)
    Kuru biber kızartmasını birinde yedim, imrenip biberde kuruttum yazın ama benimde çıtır çıtır olmadı kızarınca..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tteşekkür ederim canım tig ip birde çok iyi doldurmak gerek içini.hemen mi aldin yağdan yazı az köy kızdır ocakta alıp ters düz et biberi yağda daha uzun yanmadan kalıyor bu sayede bekledikcce kitirlladir

      Sil
  26. çok şirin olmuş.... ben de 1 tane amigurumi denedim eh fena olmadı ama çoook uzun sürdü.ilk ve son oldu :)) bende beklerim http://piroscraft.blogspot.com

    YanıtlaSil
  27. her şey çok güzel.. sünnet fotografını görünce yine aklıma düştü, ben de o yolun yolcusuyum 3 ay zamanım kaldı ne yapacağım ben..salon tutuldu ama hala elbiseler alınmadı.. dehşet panikteyim.... ('O')

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...